Now Reading
‘Blijf goed luisteren!’

‘Blijf goed luisteren!’

Edward van Zuidam – founder ApproxX

Ontwikkel niet alleen, doe het sámen

Edward, hoe gaat het met jou en jouw gezondheid?
Buitengewoon! Ik voel me goed!

Wat brengt de lockdown voor jou persoonlijk te weeg?
Aan de dreiging van corona en de lockdown heb ik een ongekende motivatie overgehouden fit te zijn en gezond te blijven. Ik ben veel gaan sporten en geef me dagelijks over aan de martelwerktuigen in onze garage.

Wat is jouw businessconcept?
ApproxX ontwikkelt en verkoopt location based services apps. Daarmee helpen we met behulp van innovatieve technologie flexwerken te optimaliseren. En in de healthcare branche brengen wij een track & trace oplossing voor medische apparatuur op de markt. Een groot voordeel van deze toepassing is dat verpleegkundigen meer tijd hebben voor de patient.

Wat is er in jouw business veranderd sinds de coronamaatregelen
In het begin van de lockdown had ik veel twijfels over de verkoopbaarheid van onze oplossingen. Kantoren sloten masssaal en ziekenhuizen wijdden zich compleet aan de bestrijding van de corona. Uitgerekend in de markten waar we ons met ons productportfolio op richtten, viel initieel alle vraag weg.

Hoe ging je daarmee om?
Ik  ben positief ingesteld, dat helpt. Na de eerste schrik hebben mijn compagnon Sander Munsterman en ik onze routines tegen het licht gehouden. Zo zijn we met ApproxX overgeschakeld op online meetings en deelname aan webinars. Zonder reistijden hebben we zo toch een enorm bereik.

Daarnaast spelen we in op de opgave die organisaties hebben hun kantoren corona proof in te richten. Zo hebben we in samenspraak met klanten onze FlexxApp verrijkt met 1.5 meter features. Daarmee kunnen facilitair managers de verminderde capaciteit van hun gebouwen goed reguleren en massale toestroom naar de kantoren voorkomen. Het biedt ze de mogelijkheid bureaus te markeren voor gebruik en andere tijdelijk te disabelen. En medewerkers hebben de mogelijkheid een werkplek te reserveren.  

Tenslotte zijn we ook een flinke LinkedIncampagne gestart voor leadgeneratie en dat werpt zijn vruchten af.

Wat betekent dat voor hoe jouw dagen eruitzien?
Mijn werkdagen zijn enorm veranderd doordat bijna alle reistijd is vervallen. ZOOM is het platform waarop we al onze afspraken en presentaties houden. Ik rijd al 30 jaar de spreekwoordelijke rondjes naar klanten en potentiële opdrachtgevers en ik heb het wel gemist, het echt persoonlijke meer informele contact. Langzamerhand spreek ik mensen wel weer in levende lijve, maar ik houd dat toch beperkt met het oog op veiligheid.

Welke kansen zie je voor jouw onderneming?  
Het eureka moment kwam voor ons toen de anderhalve meter maatregel werd ingevoerd. Door onze FlexxApp uit te breiden met de features die het eenvoudig haalbaar maakt voor facilitair managers om de 1,5 meter te borgen in hun kantoren, kunnen we nog meer waarde toevoegen voor onze klanten.

Heb je tips voor andere ondernemers?

  • Blijf goed naar je klanten luisteren, ook in crisistijden. Ontwikkel niet alleen, maar doe het samen.
  • Houd focus maar sta open voor aanpassingen aan jouw businessconcept
  • Wees wendbaar, anticipeer op verandering.
  • Blijf positief!

http://www.approxx.nl

Wil je meer tips van ondernemers die van de crisis een kans maakten?

Meld je nu aan voor ons gratis webinar op 1 juli?  

In onze meerdaagse BOOSTcamp van 10-12 september gaan we véél uitgebreider in op doelgericht online communiceren en in beeld komen bij jouw klant. Meer weten?

Bekijk reacties

Leave a Reply

Your email address will not be published.